Ringvaartkerk dicht tot 31 maart

Ds. Peter Treep, predikant in De Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel, melde vanochtend het volgende met betrekking tot het Coronavirus. Het coronavirus ontwricht onze samenleving en heeft overal grote gevolgen. De kerkenraad van de Ringvaartkerk heeft het ingrijpende besluit genomen dat voorlopig tot 31 maart veel geplande kerkelijke activiteiten niet door zullen gaan, waaronder alle kerkdiensten. Dit is een zeldzaam ingrijpend besluit. Er is geen andere optie wanneer je goed met de ontstane situatie wil omgaan.

Met betrekking tot de zondagse viering beraden wij ons over (digitale) alternatieven. Voor de dienst van a.s. zondag verwijzen wij naar een tv-uitzending op NPO-2 rond 09.20 uur, waarin ds. René de Reuver, scriba van de Generale Synode van de PKN, zal voorgaan. Verder zendt de EO in deze periode elke zondagmorgen een televisiekerkdienst uit.”