Ringvaartkerk organiseert voedselactie

De Nieuwerkerkse protestantse gemeente in de Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel houdt opnieuw een inzamelingsactie voor de voedselbank. Op vrijdag 6 november en zaterdag 7 november 2020 van 10.00 uur tot 13.00 uur kunt u uw bijdrage afleveren.

Door de corona crisis heeft de voedselbank nog meer behoefte aan voedingsmiddelen. Daarom houdt de diaconie van de Ringvaartkerk ook dit jaar een voedselbankactie. Rijst en koffie zijn dit jaar de producten waar het meeste behoefte aan is, daarnaast pastasauzen en blikken voedsel en soep voor de voedselbank in Rotterdam. De voedselbank van stichting Zuidplas helpt deelt zogenaamde noodpakketten uit voor mensen die nog niet terecht kunnen bij de voedselbank in Rotterdam. Inhoud van de noodpakketten: kleine blikjes soep, gepelde tomaten in blik, zilvervliesrijst (400 gram), vis in blik, ham in blik of rookworst, knäckebröd.

Bent u niet in de gelegenheid om vrijdag of zaterdag naar de kerk te komen dan is een financiële bijdrage van harte welkom. Dit geld wordt gebruikt voor transport, opslag en koeling. U kunt uw bijdrage overmaken om het rekeningnummer van de diaconie:NL38RABO0345263499 van de Ringvaartkerk t.b.v. voedselbankactie.