Rommelmarkt in Nieuwerkerk ‘begrip in de regio’

Op zaterdag 25 mei organiseert de Hervormde kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel voor de 43ste keer haar jaarlijkse rommelmarkt die velen bezoekers uit de regio trekt en mag gerekend worden onder een van de grootste plaatselijke evenementen.

De vorige editie van de grootscheepse rommelmarkt, waarvan de opbrengst grotendeels bestemd is voor diverse diaconale doelen in en buiten Nederland,  bracht 42.000 euro op en in 2016 werd er zelfs 57.000 euro opgehaald waar organisatie als Mercyships, Stichting De Hoop, Stichting de Haven, Open Doors en Noodhulp in Syrië mee worden gesteund.

De rommelmarkt met circa 80 kramen wordt jaarlijks in mei gehouden op kerkplein en de straten rondom het Kerkelijk Centrum aan de J.A. Beyerinckstraat in Nieuwerkerk a/d IJssel waar om half 10 de hekken open gaan voor de bezoekers. Aan de rommelmarkt werken ongeveer 300 vrijwilligers mee en trekt jaarlijks duizenden bezoekers.