Scholenzondag ‘Welkom thuis! De Vader wacht’

Na de kerstvakantie starten de kinderen van de Rehoboth-, de Gideon- en de Elimschool in Nieuwerkerk aan den IJssel en De Triangel in Capelle aan den IJssel met een aantal themaweken. Op zondag 26 januari 2020 vinden de afsluitende themadiensten plaats.

Het thema is: Welkom thuis! De Vader wacht n.a.v. de centrale Bijbeltekst Psalm 103:8. Liefdevol en genadig is de Heer, Hij blijft geduldig en groot is Zijn trouw.

In de klassen werken de kinderen onder andere over de gelijkenis van de verloren zoon, over de Vader die reikhalzend en vol liefde naar de zoon uitkijkt en vergeeft. Dit komt terug in de lessen, de extra activiteiten en in de liederen die ze leren.

Het themalied wat alle kinderen leren deze weken is “Met open armen” van de schrijvers voor gerechtigheid. (https://www.youtube.com/watch?v=JgfYcKyv61Q)

De dominees komen in de laatste projectweek langs om te kijken wat de kinderen gemaakt en geleerd hebben en zullen dan een afsluitende themadienst in de verschillende kerken voorbereiden.