SHRM haalt banden aan in Barátos en Körispatak.

De stichting Hulp aan Roemenië Moordrecht (SHRM), gevormd uit de Protestantse gemeente De Stroom, waren kort geleden op bezoek bij hun zustergemeente Barátos en Körispatak in Roemenië.

Na een lange en vermoeiende reis werd de groep welkom geheten door ds. Barna die popelde om alle veranderingen te laten zien. “We zouden tot zaterdag na de lunch bij ds. Barna verblijven dus er was een druk programma voor ons opgesteld om alles zoveel mogelijk te laten zien van de veranderingen in Barátos. De eerste grote verandering kregen we al direct te horen tijdens de gezamenlijke maaltijd. Drinkbaar water uit de kraan! Klinkt voor ons als normaal, maar toch niet zo gewoon blijkt. Tevens werd er gemeld dat eind van dit jaar ook iedere woning in Barátos zal worden aangesloten op de riolering”

Het doel van de reis de opening was van het kerkelijke gebouw bij de pastorie. De Stichting heeft hier een financieel aan bijgedragen. Het geld wat de Stichting heeft geschonken is bijeengebracht door haar sponsors maar ook door de acties die de Stichting de afgelopen tijd heeft gehouden. Het kerkelijke gebouw gaat gebruikt worden voor het houden van o.a. vergaderingen, catechese en kerkdiensten in de winter.

De stichting kijkt tevreden terug op het bezoek en de resultaten die geboekt zijn.