Stichting Tsjerkind stelt transport uit!

De Capelse Stichting Tsjerkind, ondersteunt door de protestantse kerk in Capelle, moest vanwege de Corona de geplande humanitaire reis naar Wit-Rusland in april jl. annuleren.

Opnieuw heeft de stichting moeten besluiten dat men ook in oktober nog niet naar Wit-Rusland kan vanwege het Coronavirus. Ook de politieke onrust vanwege de verkiezingen hebben daaraan meegeholpen. “Uit goede bronnen hebben wij vernomen dat de nood in Wit-Rusland hoog is en dat het coronavirus daar nog steeds erg actief is onder de mensen. We hebben in de afgelopen periode per skype of whatsapp wel contact gehad met de kerk in Volkovysk en dr. Regina in Dvorets. Zo kunnen zij ondanks alles toch zomerkampen houden in augustus. Eén week voor jongeren, en één week voor gehandicapten. Voor de goede orde delen we u ook mede dat de gestorte bedragen voor de sponsorkinderen in de voorjaarsreis zullen worden uitgegeven.

In het ziekenhuis in Djatlovo (waar Regina arts is geweest) was er vraag naar mondkapjes en schorten voor verplegend personeel. Via de zoon van Regina die naar zijn moeder ging de eerste week van augustus hebben we dit financieel kunnen uitvoeren en er zorg voor kunnen dragen dat zij deze kunnen aanschaffen. Zij zijn ons heel erg dankbaar voor deze hulp.”

De stichting heeft haar volgende transport nu gepland voor april 2021.

Zie ook het artikel: stichting-tsjerkind-hulp-aan-tsjernobylkinderen