Tamara Verboom stopt bij Operatie Mobilisatie

De Nieuwerkerkse Tamara Verboom, uitgezonden door de Ontmoetingskerk in Capelle Schollevaar stopt met haar werkzaamheden voor de christelijke organisatie Operatie Mobilisatie (OM).

“De afgelopen acht jaar heb ik mij met volle passie en overgave gestort op mijn werk binnen Operatie Mobilisatie (OM). Waar het avontuur mij in 2011 in eerste instantie naar Chili leek te leiden, liep dit iets anders en vertrok ik in de zomer van 2012 naar Engeland.”  Als reden voort zij aan dat zij het werken met de kinderen mist. De reden voor haar om 8 jaar geleden aan het werkt te beginnen.

“Na vijf jaar Engeland kwam er echter een eind aan dit avontuur en heb ik me een jaar lang beziggehouden met OM Riverboats. Daarna heb ik mij sinds de lente van 2018 ingezet voor DOCK3B, een jongerenproject binnen de organisatie OM Nederland, waar ik nu (nog) actief ben als teamleider.”  De afgelopen jaren heeft zij ontzettend veel mogen leren en zichzelf kunnen ontwikkelen.  “De afgelopen jaren ben ik veel aan het werk met kinderen en ik merk dat ik dit wel heel erg mis! Na lang wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt om bij OM te stoppen en mijn hart en passie voor kinderen achterna te gaan”

Om alles op een goede manier te kunnen overdragen heeft zij besloten om tot en met maart 2020 voor OM te werken en er daarna mee te stoppen en ervaart Gods leiding hierin. Terugkijkend op haar periode bij OM concludeert zij dat het bijzonder is om te zien hoeveel mensen hebben meegeleefd, meegebeden en op allerlei manieren betrokken zijn geweest bij haar werk.

Zelf verwacht zij als onderwijsassistent terug te keren in het onderwijs. En ook heeft zij nog altijd de wens om terug te gaan naar school en de pabo op te pakken.