Twee busjes kleding voor de Rotterdamse kledingbank

De jaarlijkse kledinginzamelingsactie van de Protestantse kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel die kerk in april organiseert was ook dit jaar weer een groot succes! Tijdens het ophaalweekend werden zakken en dozen kleding naar de Ringvaartkerk gebracht.

Meestal stond er al opgeschreven wat erin zat: dames-, heren- of kinderkleding. De opgehaalde kleding werd in 2 busjes en naar de kledingbank in Rotterdam gebracht alwaar men ze met dankbaarheid in ontvangst nam. Ze waren weer erg blij met de inzameling, want de kleding uit Nieuwerkerk bleek van een goede kwaliteit.

Hoewel het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn dat er kledingbanken bestaan, is de Rotterdamse kledingbank dankbaar voor de Nieuwerkerkse inzet van vrijwilligers. De kledingbank is blij met alle bruikbare en schone kleding, maar vooral welkom is kinderkleding in de basisschoolleeftijd, omdat er nogal eens gezinnen bij de kledingbank komen.