Unter-Karpatenwerkgroep ‘hulp is nodig’

De Unter-Karpatenwerkgroep van de hervormde gemeente in Nieuwerkerk a/d IJssel is ernstig bezorgd om de oorlogstoestand in Oekraïne. Er wordt dringend hulp gevraagd om de vluchtelingen op te vangen. In de Unter-Karpaten (West-Oekraïne), waar Sándor, de contactpersoon van de werkgroep, woont en werkt via St. Armenhulp Oekraïne, hebben zich al vele vluchtelingen gemeld. Zelf heeft hij negen mensen uit het zuiden opgenomen in zijn huis, en hij is nu bezig om een opvanglocatie in de regio te realiseren. Dat kost veel geld. Bovendien vraagt hij dringend om hulp hiervoor in de vorm van matrassen, bed kussens en beddengoed. Ook houdbaar voedsel, zoals rijst, meel, macaroni e.d., zou hij heel graag willen ontvangen voor de vluchtelingen.

Omdat momenteel een transport naar Oekraïne veel gemakkelijker kan dan voorheen, wil de werkgroep er zo snel mogelijk met een transport met genoemde zaken heen gaan, zodat er snel méér vluchtelingen kunnen worden opgevangen. Daarom is er de mogelijkheid om a.s. zaterdag, 12 maart, van 9 tot 12 uur op Tweede Tochtweg 143 (vlak bij Zevenhuizen) uw overtollige matrassen, bed kussens en beddengoed, èn ook zoveel mogelijk houdbaar voedsel af te geven. U doet er een heel goed werk mee, dat is iets wat zeker is. We vragen ook heel dringend uw en jullie gebed voor Oekraïne.

Graag vragen we u ook om financiële hulp; dit kan via NL36 RABO 0396 2058 01 t.n.v. Diaconie Herv. Gem. N. A/D IJ. inz. Unter-Karpatenwerkgroep, o.v.v. ‘vluchtelingenhulp’.

Overigens wordt er op zaterdag 2 april 2022 weer een ‘gewone’ kledingactie gehouden bij de Oude Kerk en de Vluchtheuvel.