Vakantiepret voor kinderen in armoede

Eén op de negen kinderen in Nederland groeit op in armoede. Ouders hebben dan onvoldoende middelen ter beschikking om bijvoorbeeld eten, drinken of kleding voor hun kinderen te kopen. Het gevolg kan zijn dat kinderen geen lid kunt worden van een sportclub, niet mee kunnen op een schoolreisje of dat er geen geld is om de verjaardag van het kind te vieren.

Ouders met geldproblemen hebben vaak last van stress. En dat kan ervoor zorgen dat het kind zich ook niet goed voelt. Omdat dit fenomeen de gemeente Zuidplas niet voorbij gaat organiseerde de Protestantse kerk in Nieuwerkerk de actie rugzak. Gemeenteleden kregen een leeg rugzakje mee waarin zij enthousiast allerlei leuke dingen in stopte. Er was zoveel belangstelling voor deze actie dat er uiteindelijk te weinig rugzakjes waren!

Ook de diaconie leverde een bijdrage en stopte in het voorvakje een bon van Intertoys, een bon voor een ijsje en een zakje snoep. Wat zullen de kinderen blij zijn met dit cadeau!