Veertigjarig jubileum voor pastor Huub Flohr

Op 9 oktober 2019 jl. was het veertig jaar geleden dat pastor Huub Flohr in Rome tot priester werd gewijd. Pastoor Flohr is sinds 1 januari 2016 pastor in de St. Christoffel parochie.  Flohr kwam vanuit H. Nicolaas Parochie te Zoetermeer. De Sint Christoffelparochie wil dit 40-jarig jubileum met hem vieren op zaterdag 19 oktober met een Eucharistieviering, een concert en een Indisch buffet. Dit feest zal plaatsvinden in Open Hof, Hesseplaats 441, 3069 EA Rotterdam-Ommoord (metro richting Nesselande, halte Hesseplaats).

Flohr groeide op als vierde in een groot katholiek gezin van dertien kinderen met Indische ouders. Al op jonge leeftijd wiste hij dat hij priester wilde worden. Hij was als kind een tijdje misdienaar en zong in een jongenskoor. Hij ging in 1966 naar het gymnasium a aan het RK Lyceum te Venray en bezocht van 1968 tot 1970 het Alberda College in Wassenaar en Beresteyn inVoorschoten. Hij maakte in 1972 zijn gymnasium af aan het St. Franciscuscollege in Rotterdam. Zijn priesteropleiding volgde hij aan de, door de Jezuïeten gestichte Pauselijke Universiteit Gregoriana in Rome. Daarna studeerde hij aldaar nog theologie en filosofie. Op 29 januari 1978 wijdde bisschop Simons hem in de Sint-Theressia van Lisieuxkerk in Den Haag tot diaken en hij werd op 9 oktober 1979 door kardinaal Konig in Rome tot priester gewijd. In 1992 volgde hij een studie Kerkelijk recht aan de universiteit in Munster.

In zijn kerkelijke loopbaan was in de jaren tachtig werkzaam als pastor in Rotterdam en Den Haag. Hierna werd hij studierector van Vronensteyn in Voorburg en was medio jaren negentig lid van de Raad van Toezicht van het Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam en hij was van 1997 tot 2013 gerechtsvicaris van bisdom Rotterdam.