Virtueel koor zingt ‘Jezus hoop van de volken’

Afgelopen weken is er door de stichting Geloofsinburgering hard gewerkt aan een online multicultureel quarantaine koor voor Pinksteren. In Nederland wonen mensen van veel verschillende nationaliteiten. In dit koor komen mensen uit 43 verschillende culturele achtergronden virtueel bij elkaar om samen het lied: ‘Jezus hoop van de volken’ te zingen.

Ook vanuit Protestantse gemeenten wordt meegezongen! Eerste pinksterdag komt het lied om 8.00 uur online. Het lied wordt gratis beschikbaar gesteld. Gemeenten die het lied in hun dienst willen uitzenden kunnen het videobestand eerder opvragen door te mailen naar anne@geloofsinburgering.nl

De stichting bestaat uit een bestuur, waarvan de leden onbezoldigd hun bestuurswerk doen. Daarnaast heeft de stichting een predikant-directeur in dienst die werkt voor migranten namens de Protestantse Kerk Nederland. Zij stuurt een multicultureel team aan van betaalde vrijwilligers die actief zijn op deelgebieden, onder andere in de landenteams.

Vanaf 24 september 2017 is ds. Esther van Schie werkzaam als predikant met een bijzondere opdracht. Door de Kerk in Nesselande, wijkgemeente van de Hervormde Gemeente Zevenhuizen, is zij uitgezonden naar stichting Geloofsinburgering. “Nederlanders kunnen heel veel van migranten leren en migranten kunnen alle hulp bij het inburgeren gebruiken. Ik vind het mooi als Nederlandse en migrantenchristenen meer samen gaan optrekken. Pas samen zullen we tenslotte de lengte, breedte, hoogte en diepte van de liefde van Christus leren kennen.”