Voedselbank Capelle zoekt medewerkers

Stichting Voedselbank Capelle verzorgt wekelijks verantwoorde voedselpakketten voor mensen in Capelle die daarvoor in aanmerking komen. Momenteel hebben we 165 gezinnen die cliënt zijn bij de Voedselbank, de verwachting is dat dit voor het einde van het jaar zal oplopen tot boven de 200 gezinnen. De Voedselbank Capelle werkt met vrijwilligers die met hart en ziel wekelijks aan de slag gaan om de pakketten samen te stellen en voor de distributie gereed te maken. De laatste schakel om de pakketten bij de cliënten te krijgen zijn de kerken in Capelle waarmee intensief wordt samengewerkt.

Voor de uitgiftepunten heeft de voedselbank ondersteuning nodig bij het uitdelen van de pakketten. “Het is belangrijk dat je daar op vrijdag tussen 11.00 uur en 14.00 uur tijd voor vrij kunt maken. Het is dan namelijk spitsuur en we moeten in korte tijd alle cliënten van voedselpakketten voorzien. Het gaat om het uitdelen, bewaken van de voedselveiligheid, het weer verzamelen van de kratten en het schoon opleveren van de kerkgebouwen.”

De Voedselbank Capelle wil graag in contact komen met u wanneer je wat tijd hebt om hen op de uitgiftepunten te ondersteunen. Bel of e-mail voor een afspraak of meer informatie met Peter Meulendijk, secretaris van Voedselbank Capelle (06 54751462, peter@voedselbankcapelle.nl). Hij kan je zeker informeren en wie weet word jij binnenkort onze nieuwe collega.