Voedselbankactie Ringvaartkerk

Op vrijdag 4 november en zaterdag 5 november houdt de diaconie van de Nieuwerkerkse Ringvaartkerk haar jaarlijkse voedselbankactie. Van 10.00 uur tot 13.00 uur staan de diakenen klaar in de Ringvaartkerk om uw voedsel in ontvangst te nemen. Ook op zondag 6 november kunt u voor aanvang van de kerkdienst uw voedsel afgeven.  Zoals u wel heeft gelezen of gehoord heeft de voedselbank dit jaar, meer dan eerdere jaren, uw bijdrage nodig.

Steeds meer mensen hebben hulp nodig waaronder mensen met een uitkering, ZZP’ers, eenoudergezinnen met minderjarige kinderen en laagopgeleiden. De voedselbank werkt uitsluitend met vrijwilligers. In Rotterdam werken 300 vrijwilligers. Zij krijgen geen subsidie en moeten dus rondkomen van giften voor vervoer, het gebouw en de koeling. Ook voor de voedselbank In Nieuwerkerk aan den IJssel zamelen ze voedsel in. Soms moeten mensen wachten voordat ze in aanmerking komen voor een bijdrage van de voedselbank in Rotterdam, maar kunnen ze al wel een voedselpakket krijgen in Nieuwerkerk.

Er is behoefte aan de volgende producten:

• Lang houdbare melk
  • Zonnebloemolie
  • Ontbijtkoek
  • Kippensoep
  • Champignonsoep
  • Rozijnen
  • Aardappelpuree
  • Crackers
  • Pastasaus
  • Blik groente
  • Blikje vis
  • Douche crème
  • Shampoo
  • Maandverband
  • Rijst
  • Pasta
  • Couscous

“We hopen dat u weer net zo gul geeft als voorgaande jaren, vooral omdat er nu nog meer behoefte is aan allerlei producten. Als u niet in de gelegenheid bent om uw bijdrage naar de kerk te brengen, kunt u ook geld overmaken op het rekeningnummer van de diaconie:NL38RABO0345263499 t.b.v. voedselbankactie.”