Wethouder Bokhove opent 10de Zomerweek in Rotterdam Nesselande

De Rotterdamse wethouder Bokhove (Groen Links) opent de Zomerweek in de Rotterdamse wijk Nesselande. Voor de Zomerweek, een begrip in de regio, betekend dit waardering voor de inspanningen die men al velen jaren pleegt voor de jeugd in de wijk. Drie dagen kinderfeest op het strand van Nesselande, waar men maar liefst 160 kinderen per dag tussen de 4 en 12 jaar ontvangt.

Voor de 10e keer dit jaar organiseren de Gereformeerde kerk Vrijgemaakt  De Lichtkring uit Nieuwerkerk a/d IJssel en de Kerk in Nesselande (KiN) ‘de Zomerweek’ in Nesselande vanuit de stichting Nesse United. De organisatie hoopt  tijdens het podiumprogramma Bijbelverhalen met de kinderen te kunnen delen. Daarnaast houdt men op woensdag strandspelen, zijn er op donderdag creatieve workshops en kunnen kinderen op vrijdag deelnemen aan een speurtocht, suppen en surfen.

De stichting Nesse United
Nesse United is een stichting die werkt in Nesselande namens de kerken met alle positief betrokkenen wil men werken aan de sociale samenhang in de wijk. “We richtten ons in eerste instantie op de kinderen en de jeugd. En vandaaruit breder naar alle inwoners van Nesselande. We doen dat vanuit onze christelijke waarden om `vrede te zoeken voor de stad` want in haar vrede is onze vrede.”

Saignant detail is dat Bokhove kort geleden nog de woede van de wijkbewoners op de hals haalde door haar uitspraken over de opstoppingen in de wijk, door gelijktijdig een rotonde in Ommoord als de Hoofdweg in Nieuwerkerk aan den IJssel aan te pakken.