Wie helpt in Jungle van Duinkerke

Voor de missie naar Duinkerke van 17 t/m 19 april is de stichting Stand by You Foundation op zoek naar vrijwilligers die zich willen inzetten vooraf en tijdens dit missie weekend. “We vragen je om vooraf je best te doen geld in te zamelen, aankopen te doen/sponsors te vinden voor de ingrediënten voor de maaltijden en slaapzakken/tentjes te verzamelen.”

De Stand by You Foundation organiseert missies naar Duinkerke en deze duren van vrijdagochtend tot zondagavond en vinden één keer per maand plaats. Duinkerke ligt in Frankrijk, net over de grens van België. In deze bossen, ook wel de ‘Jungle van Duinkerke’ genoemd, leven honderden vluchtelingen: Syriërs, Iraniërs, Irakezen, Koerden, Afrikanen, Afghanen en Pakistanen onder erbarmelijke omstandigheden.

Het is hun missie om binnen Europa – door middel van het uitzenden van vrijwilligers naar diverse locaties – vluchtelingen te voorzien van basishulp. Dit doen zij door de leefomstandigheden in vluchtelingenkampen te verbeteren, bijvoorbeeld door drinkwater, voedsel en kleding uit te delen, en EHBO te verlenen. Dit is normliter een maandelijks proces.

“Vervoer en verblijf zijn voor eigen rekening en alle donaties worden gebruikt voor de hulpverlening. 3 Dagen zijn we in Duinkerke waar honderden vluchtelingen in oude fabriekshallen en de bossen verblijven. Volledig afhankelijk van vrijwilligers.
We brengen sokken/ondergoed, bereiden warme maaltijden, zorgen voor een oplaadpunt voor stroom en bieden EHBO. Naast de praktische hulp bieden we ook aandacht en laten we zien dat er om hen gegeven wordt”

Ben je gezond, 18 jaar of ouder en heb je belangstelling? Meld je aan via hun website www.standbyyoufoundation.nl/aanmelden of mail naar info@standbyyoufoundation.nl.