Zevende transport van Sarfath dit jaar een feit!

Donderdag 13 juni is het zevende transport van stichting Sarfath van dit jaar vertrokken naar Roemenië. Drie daarvan zijn vanuit Nieuwerkerk a/d IJssel naar Roemenië vertrokken met voedsel, kleding en medische hulpgoederen. De hulpgoederen bestaan uit voedsel, kleding, medische hulpmiddelen en meubels.

De naam Sarfath is ontleend aan 1 Koningen 17: 7-24, waar Elia door God wordt gestuurd naar Sarfath. God zei tegen Elia dat Hij een weduwe geboden had om Elia te verzorgen (zo lang dat nodig was!). In deze geschiedenis ziet de stichting treffend dat God mensen inschakelt om Zijn dierbaren te verzorgen. Dit thema spreekt hen zeer aan.

Het doel van de stichting is o.a. om de steun met name te geven in de vorm van verstrekking van materialen voor projecten. De projecten worden geïnitieerd door lokale kerken of instellingen. Sarfath zal nimmer zelf projecten voordragen omdat de projecten uiteindelijk door de lokale kerken of instellingen moeten worden gedragen. Ook daarom wil Sarfath niet dat projecten geheel vanuit buitenlandse hulp worden gerealiseerd. Eigen inbreng vanuit plaatselijke kerken of organisaties is noodzakelijk.

Stichting Sarfath is opgericht te Capelle aan den IJssel op 17 augustus 1995 voor met name de Hongaars-gereformeerde kerken in Transsylvanië in Roemenië. Sarfath werkt vanuit Capelle aan den IJssel en werkt uitsluitend met vrijwilligers. Voor de transporten is Sarfath afhankelijk van giften. De goederen zelf krijgt Sarfath meestal om niet aangeboden.