Afscheid ds. Van Vreeswijk

Op zondagmorgen 20 juni vindt de afscheidsdienst van ds. Van Vreeswijk plaats in de Dorpskerk in Zevenhuizen. Dat zal een ietwat sobere dienst worden. Het is namelijk de wens van ds. Van Vreeswijk dat er geen gasten of genodigden de dienst bij zullen wonen. Vooralsnog gaat men er van uit gaan, dat die dienst dus met maximaal 40 gemeenteleden fysiek in de dorpskerk zal plaatsvinden. Mochten er verdere versoepelingen komen op korte termijn, dan zal men dat laten weten en navenant handelen.

Op zaterdagmiddag 19 juni is er een “lopende receptie” in en om de kerk, waarin we de gemeenteleden gelegenheid geven om afscheid te nemen van Dirk en Jeannette. De nadruk ligt daarbij op “lopend”. Het zal langslopen zijn en met een elleboog of handgebaar elkaar groeten. Ook zal het niet mogelijk zijn, om met elkaar te spreken of elkaar te ontmoeten. Men gaat werken met “tijdsloten”, zodat de gemeenteleden zo gespreid mogelijk naar de kerk komen.

Ds. Van Vreeswijk diende de gemeente Zevenhuizen vanaf december 2011 en was daarvoor predikant in Poeldijk.

Zie ook: ds-van-vreeswijk-verlaat-de-zuidplas