Akklimatisieren in Les Salles du Gardon

Drie weken geleden verruilde Betty en Henry Mulder met hun kinderen Nieuwerkerk a/d IJssel voor Les Salles du Gardon in Frankrijk van waaruit zij een nieuw leven startte.

Nu enkele weken later schijft Betty in de net verschenen nieuwsbrief over hun omstandigheden in Les Salles du Gardon: “We zijn blij dat we een tijdelijk huis hebben kunnen huren in Frankrijk. Het is een oud huis wat na het overlijden van de vorige bewoner jarenlang leeg heeft gestaan, en dat is te zien. Het heeft, zoals ze dat zo mooi kunnen noemen, veel authentieke details.”

Vanaf medio maart 2020 verwachtten zij naar de camping Le font du Merle’ in Branoux-Les Taillades kunnen verhuizen om deze te gaan runnen. Hun kerk staat in la Grand Combe waar zij in de toekomst hun steentje willen bijdragen aan de kindernevendienst en ook aan de kinderclub voor buurtkinderen.

“De eerste vergadering over het kinderwerk in de kerk zit er weer op. Wat kunnen Fransen onderling toch snel praten! Veel kan ik, Betty, wel volgen, maar het maakt ook goed duidelijk waarom de Franse taalcursus niet overbodig is. Drie keer per week ga ik daarvoor naar Alés. Ook Henry volgt hier een taalcursus.  De clubruimte in de kerk moet hardnodig worden aangepakt, daarvoor hopen we genoeg financiële middelen te krijgen.”

Zie ook: www.geloofinnieuwerkerk.nu/nieuws/henry-en-betty-roeping-vervuld-in-frankrijk