Laat u auto wassen voor het goede doel

Op zaterdag 25 november gaat actiegroep Nieuwerkerk auto’s wassen voor hun projecten naar Ghana en Zambia. Mensen zijn welkom van 9 tot 15 uur op het adres Albert van ’t Hartweg 16 in Nieuwerkerk a/d Ijssel. Terwijl de auto gewassen wordt staat er koffie/thee en iets lekkers klaar en het wassen van een auto kost 15 euro.

Actiegroep Nieuwerkerk doet mee aan MDT (Maatschappelijke Dienst Tijd). In dit kader bieden ze aan om auto’s van hulpdiensten (politie, ambulance en brandweer) gratis te wassen. Reserveren is gewenst en mogelijk via https://www.worldservants.nl/nieuwerkerk.

In juli 2024 zullen ruim 40 jongeren uit Nieuwerkerk en omgeving naar Ghana en Zambia gaan, waar ze samen met de lokale bevolking klaslokalen gaan bouwen zodat meer kinderen naar school kunnen. Naar school gaan betekent voor deze kinderen meer dan alleen leren lezen en schrijven – op deze manier wordt het risico op mensenhandel en kindhuwelijken verkleind. In totaal wil de actiegroep 135.000 ophalen voor dit doel.

World Servants is een christelijke organisatie die sinds 1988 met inzet van duizenden jongeren bouwprojecten uitvoert in ontwikkelingslanden. In zo’n drie weken tijd bouwen de jongeren, samen met de lokale gemeenschap, scholen, klinieken en sanitaire voorzieningen. Tegelijk bouwen de deelnemers aan hun eigen verandering en ervaren ze wat het betekent om impact te maken, zowel tijdens het project als in hun eigen leefomgeving.

Zie ook: jongeren-steken-handen-uit-de-mouwen