De Stroom verkoopt pastorie

In mei dit jaar deelden de kerkenraad van de protestantse gemeente De Stroom in Moordrecht dat men had besloten om de pastorie aan de Wulpendreef te verkopen. De pastorie van ds. Jan Willem Leurgangs die kortgeleden naar Ermelo vertrok (ds-leurgans-vertrekt-naar-ermelo). “We wilden hiermee toch wel enige haast maken aangezien een woning in bewoonde staat toch wel aantrekkelijker oogt dan een compleet leeg huis.”

Na dit besluit heeft het College van Kerkrentmeesters van De Stroom contact gezocht met een aantal makelaars en is men uiteindelijk uitgekomen bij Lagendijk Makelaardij in Nieuwerkerk aan den IJssel.

“Binnen twee weken waren er al 7 kijkers geweest met een paar serieuze biedingen waar we iets mee konden. Na wat onderhandelingen waren we er redelijk snel uit en konden we als kerkenraad definitief beslissen met de voor ons beste bieding akkoord te gaan. Wij kunnen u dus meedelen dat we de pastorie aan de Wulpendreef tot volle tevredenheid hebben weten te verkopen. 14 dagen na de verhuizing van ds. Leurgans.“

De sleutels zijn per 1 september overgedragen aan de nieuwe bewoners.