Ds. Anker neemt beroep aan

Ds. G.J. Anker uit Ooltgensplaat heeft het beroep dat de hervormde gemeente (wijk 1) uit de Oude kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel op hem had uitgebracht aangenomen. Het beroep was op 1 oktober jl. ingegaan. Het betekend wel dat deze gemeente, die sinds juni 2020 vacant was gelukkig weer een eigen predikant tegemoet kan zien. Verdere details zijn bij GeloofInNieuwerkerk nog niet bekend.

Eerder bedankte ds. Verboom (ds-verboom-bedankt-voor-het-beroep), ds. Van Dam (ds-m-van-dam-bedankt-voor-beroep), ds. Van der Poel (ds-e-van-der-poel-bedankt), ds. Brendeke (ds-brendeke-bedankt-voor-het-op-hem-uitgebrachte-beroep), ds. Veerman (ds-veerman-bedankt-voor-het-op-hem-uitgebrachte-beroep) en ds. Ten Hove (ds-ten-hove-bedankt) al op een beroep uit Nieuwerkerk.  Deze wijkgemeente is vacant sinds het afscheid van ds. H.I. Methorst die in juni 2020 naar de ‘Eben Haëzerkerk’ in Apeldoorn vertrok (afscheid-ds-h-i-methorst).