Ds. Anker stelt zich voor

Eind oktober werd bekent dat ds. Anker het beroep vanuit Nieuwerkerk a/d IJssel wat op hem was uitgebracht had aangenomen (ds-anker-neemt-beroep-aan) en GeloofInNieuwerk vroeg hem zich voor te stellen.

Er is mij gevraagd om voor te stellen als toekomstig predikant van de hervormde gemeente ‘Oude kerk’ wijk 1, in Nieuwerkerk aan den IJssel. Mijn geboortegrond ligt in Boskoop. Daar heb ik bijna 34 jaar gewoond. Na het afronden van de tuinbouwschool ben ik gaan werken in de boomkwekerij. Ik ben getrouwd en in ons huwelijk zijn drie dochters en een zoon geboren. Toen ik ongeveer half de twintig was ben ik in deeltijd Godsdienstpastoraal werk gaan studeren in Ede. Na de afronding ervan ben ik als Pastoraal werker gaan werken in de ‘Oude kerk’ in Zwijndrecht en later in de Hervormde gemeente van Alblasserdam. Met dit werk zijn we van Boskoop verhuist naar Zwijndrecht en hebben daar een kleine 10 jaar gewoond.

De hervormde gemeente van Ooltgensplaat is mijn eerste gemeente. In juli 2018 ben ik er bevestigd als predikant. Ooltgensplaat is een dorp vergeleken met Nieuwerkerk aan den IJssel. Het mooie aan Ooltgensplaat is dat ik hier de straat uitloopt en zo de polder in wandel. Iedere dag loop ik dan ook een rondje door de polder, heerlijk die rust en ruimte. Heb eigenlijk niet veel hobby’s, maar naast het wandelen lees ik graag, iets wat mij ontspanning geeft.

Het is nu een periode van afscheid nemen en de gemeente hier loslaten. Verder zijn we bezig met alle voorbereiding die nodig zijn om te gaan wonen in Nieuwerkerk aan den IJssel. Het blijft telkens weer een overgang, maar zie er ook naar uit om aan het werk te gaan in de gemeente. In alles geloof ik dat God mij en ons leven leidt. Die zekerheid, dat Hij mijn leven stuurt, geeft houvast en zekerheid. Zo leggen we ons (gezins) leven in Zijn handen.