Ds. Gertjan Robbemond verlaat Oud-Beijerland.

Afgelopen zondag nam ds. Robbenmond afscheid van de Protestantse gemeente in De Open Hof de gemeente die hij 9 jaar diende. “We gaan een nieuw thuis vinden in Woerden, maar de verbinding met Oud-Beijerland zal er altijd wel blijven. We hebben er met liefde gewoond en gewerkt.” zo liet hij weten.

Ds. Robbenmond heeft namelijk het beroep aangenomen die de Gereformeerde Kruiskerk uit Woerden-Zegveld op hem had uitgebracht. Robbemond (1961) studeerde theologie aan de Universiteit van Leiden. Zijn eerste gemeente was Eemeroord in Baarn (1989-1995), Daarna diende hij achtereenvolgens in de hervormde gemeente Zuidland (1995-2001), de Protestantse gemeente in Nieuwerkerk a/d IJssel (2001-2010) in het voormalige Ontmoetingscentrum en tot juni 2010 in De Open Hofkerk in Oud-Beijerland.

Robbemond is al jaren actief als staflid toerusting bij World Servants Netherlands, waarbij in Derde Wereldlanden wordt geholpen met onderwijs, goede gezondheidszorg en essentiële sociale voorzieningen. Daarvoor bezocht Robbenmond kortgeleden nog met de jeugd Myanmar voor de bouw van woningen voor verplegend personeel in een lepraziekenhuis.

Zie ook: https://www.geloofinnieuwerkerk.nu/nieuws/gertjan-robbenmond-inspireert-de-jeugd