George Henkens - kandidaat secretaris KBO-bestuur

Nieuwerkerker George Henkens is kandidaat secretaris voor de Nieuwerkerkse tak van de Katholieke Bond voor Ouderen (KBO) en is daarmee de beoogt opvolger van Irene Vasterman die na 6 jaar stop wegens gezondheids problemen.

Henkens is in 1990 in Nieuwerkerk komen wonen met echtgenote Hanneke, directrice van de katholieke basisschool de Wingerd, en samen krijgen zij drie kinderen die inmiddels allen uithuizig zijn. “In november 2019 werd ik 65 jaar en bij het ingenieurs­bureau waarvan ik directeur was, is het gebruikelijk dat je dan het stok­je doorgeeft aan een nieuwe generatie. Dat hebben we niet ver­anderd toen de pensioenleeftijd door het kabinet werd ver­hoogd. Tijd dus om andere dingen te doen.”

Henkens is voorzitter van het bestuur van het hospice aan de Batavier­laan en momenteel druk bezig om een hospice in de Rotterdamse wijk Ommoord op te richten en verwacht voldoende tijd over te hebben om als secre­ta­ris van de KBO te kunnen fungeren. “Ik heb gezegd dat ik haar wel wil opvolgen, hoewel ik nog nooit iets met de KBO heb meegemaakt …… en nog niet zoveel weet van de organisatie. Maar ik ben nog jong en kan nog leren als u mij een beetje helpt. Ik vind dat ik me als jongere oudere die nog fit is in moet inspannen voor de ouderen die misschien iets meer hulp kunnen gebruiken. We zijn er ten slotte voor elkaar.”

Henkens hoopt op voldoende vertrouwen om benoemd te worden op de algemeen ledenvergadering die op plaatsvinden op donderdag 19 maart 2020 in de Sint Josephkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel. (ledenvergadering-katholieke-bond-voor-ouderen-kbo)