Hervormd Zevenhuizen beroept ds. A. Theunisse

De Hervormde gemeente uit de Dorpskerk in Zevenhuizen is voornemens op
dinsdag 7 juni de beroepsbrief aan ds. Theunisse te overhandigen. Vanaf dat moment start de periode van drie weken, waarin ds. Theunisse moet beslissen het beroep al dan niet te aanvaarden. In de morgendienst van zondag 19 juni, zal ds. Theunisse voorgaan in de dienst in de dorpskerk in Zevenhuizen. Na die dienst zal er onder de koffie/thee gelegenheid zijn om ds. Theunisse op informele wijze te ontmoeten. Op maandagavond 20 juni is er een ontmoeting tussen de kerkenraad en ds. Theunisse in het Hervormd Centrum.

Ds. Theunisse is sinds 2014 predikant in Beekbergen waar hij en zijn gezin ook wonen. Naast het beroep uit Zevenhuizen heeft hij nog een beroep open staan uit Bedum. In maart dit jaar bedankte hij nog voor een beroep
uit Herwijnen. Eerder bedankte ds. Gooijer voor een beroep uit Zevenhuizen. (ds-a-gooijer-bedankt)

De gemeente uit Zevenhuizen is vacant sinds het vertrek van ds. Van Vreeswijk die begin dit jaar een beroep van Pelgrimskerk in Rotterdam IJsselmonde aanvaarde. (ds-van-vreeswijk-verlaat-de-zuidplas)