Hervormde kerk brengt beroep uit op ds. Anker

De hervormde gemeente (wijk 1) uit de Oude kerk in Nieuwerkerk a/d IJssel is voornemens een beroep uit te brengen op ds. G.J. Anker uit Ooltgensplaat. Het beroep zal op 1 oktober a.s. ingaan waarna ds. Anker de tijd heeft tot en met 22 oktober om hierover een besluit te nemen. Ds. Anker diende de gemeente Ooltgensplaat, zijn eerste gemeente, sinds januari 2018.

Eerder bedankte ds. Verboom (ds-verboom-bedankt-voor-het-beroep), ds. Van Dam (ds-m-van-dam-bedankt-voor-beroep), ds. Van der Poel (ds-e-van-der-poel-bedankt), ds. Brendeke (ds-brendeke-bedankt-voor-het-op-hem-uitgebrachte-beroep), ds. Veerman (ds-veerman-bedankt-voor-het-op-hem-uitgebrachte-beroep) en ds. Ten Hove (ds-ten-hove-bedankt) al op een beroep uit Nieuwerkerk.  Deze wijkgemeente is vacant sinds het afscheid van ds. H.I. Methorst die in juni 2020 naar de ‘Eben Haëzerkerk’ in Apeldoorn vertrok (afscheid-ds-h-i-methorst).