Nieuw leidersteam Effata bevestigd en ingezegend

Op zondag, 6 februari, werd in de Nieuwerkerkse Vrije Evangelie Gemeente Effata een nieuw leidersteam bevestigd en ingezegend precies 26 jaar na de start van de gemeente in Moordrecht. (https://www.geloofinnieuwerkerk.nu/nieuws/joop-risamasu-25-voorganger-veg-effata). Voorganger Joop Risamasu maakte samen met zijn vrouw Jolanda, Karin Duinkerken en Peter en Rosa Supusepa plaats voor Giorgianni Supusepa, Jordana Palijama en Hannah &Levi Risamasu. Daarnaast Jason Laurens als penningmeester.

Gastvoorganger Noes Lokollo sprak het nieuwe team aan vanuit Mattheus 3 de doop van Jezus en lied  zien dat voordat Jezus de bediening inging Hij 1. De Geest ontving en 2. De bevestiging van de Vader kreeg. “het is heerlijk om in de bediening te staan daar je weet dat God achter je staat. Hij zegent je en de Geest geeft je wijsheid, inzicht, kracht, kennis, ontzag en verstand.”

Daarnaast adviseerde Lokollo het nieuwe team om niet opnieuw het wiel uit te vinden, geen perfectie na te streven en de bediening niet belangrijker te maken als Jezus . “Perfectie is een moordenaar en God vraag niet om perfectie maar zocht u. Laat u leiden en Hij zal u perfect maken. Want het leven uit genade is moeilijker dan de wet te houden want dan ben je afhankelijk. Afhankelijk van Zijn genade”