Snertlunch Ringvaartkerk coranaproof

De jaarlijkse snertlunch in De Ringvaartkerk is begonnen met een kleinschalig diaconaal gebeuren om de gemeenschapszin te bevorderen. Dat heeft geresulteerd in een jaarlijkse snertlunch met meestal ca. 80 bezoekers. Een uitgebreide lunch waarbij de “overgebleven” soep in plastic emmertjes werd uitgeleverd aan mensen die niet in staat waren om te komen. De opbrengst werd bestemd voor een zinnig doel.

Voor dit jaar is er een speciale coranaproof versie gemaakt die kritisch beoordeeld en goed gevonden is. Het aanmelden is bestellen geworden. Het maken, afhalen en distribueren is geheel coronabestendig gemaakt. Er lopen in De Ringvaartkerk nog een aantal acties ter ondersteuning van de jongeren die naar een Afrikaans doel gaan van Livingstone. Zij worden ingeschakeld bij de distributie. Daarom is de opbrengst bestemd voor Jongeren In Aktie. (nieuwerkerkse-jongeren-naar-tanzania)