Voedsel voor hen die niets hebben

In het weekend van 29 september tot en met 01 oktober 2023 gaan 3 gemeenteleden van De Lichtkring met een groep mensen mee voor een meerdaagse missie, naar Duinkerke om als vrijwilliger te gaan helpen in het vluchtelingenkamp “de Jungle”.

Op dit moment verblijven er ongeveer 500-700 mensen (gezinnen met jonge kinderen en baby’s, jongvolwassenen, en alleenstaande vluchtelingen uit verschillende landen zoals: Syriërs, Iraniërs, Irakezen, Koerden, Afrikanen, Afghanen en Pakistanen in kleine bospercelen zonder normaal sanitair en douches in kleine tentjes of onder zeiltjes in een uitzichtloze situatie.

De groepsleden betalen de reis zelf, maar zouden graag naast gebed ook een donatie/sponsoring vragen voor materialen en producten zoals:

- kleding: stevige (heren)broeken, truien, stevige schoenen.
- nieuwe zwarte boxers (ook kinderondergoed is welkom) en nieuwe zwarte sokken.
- lang houdbare producten (ten minste houdbaar tot eind februari 2024), zoals melk, mayonaise, ketjap, suikerklontjes, tandpasta, tandenborstels.
- tenten, zeil, slaapmatten, slaapzakken
- stevige (leren) voetballen

Donaties in de vorm van geld zullen worden uitgegeven aan de genoemde materialen. Ook zijn de materialen zelf welkom. U kunt de producten achterlaten onder de carport aan de linkerzijde van het huis aan de Albert van ‘t Hartweg 23, in Nieuwerkerk aan den IJssel en/of doneren via: A.M Colijn, NL73 SNSB 8840 0360 32 o.v.v. Missie Duinkerke. U kunt gebruik maken van onderstaande doneer link.

Missie vluchtelingen Duinkerke' via de link:  https://diensten.snsbank.nl/online/betaalverzoek/#/e08c16aa-396f-4753-9802-c035ce5d3148-DX9CpWUwZr2VxtzQeOvwz2hXEZUQRwzf

Tijdens dit weekend zullen er vooral warme maaltijden en voedsel uitgedeeld worden.

Zie ook de artikelen:

wie-helpt-in-jungle-van-duinkerke