Voedselhulp staat centraal op dankdag in Zuidplas

Op woensdag 4 november is het Dankdag voor Gewas en Arbeid en zal er in vele kerkelijke gemeente in de Zuidplas gemeente een aangepaste viering zijn in verband met corona. Voor een aantal gemeente vormt dankdag een aanleiding om dit te koppelen aan een inzamelingsactie. Zeker omdat na het uitbreken van Corona het aantal hulpvragen bij de stichtingen Zuidplas Helpt en De Boodschappenkast flink gestegen is. De verwachting is dat deze stijging zal doorzetten nu er sprake is van een tweede golf van besmettingen en vanwege de problemen waar bedrijven als gevolg van de corona mee te maken hebben.

In het begin van de crisis heeft de diaconie van de Hervormde gemeente (wijk1 en 2) al geld ingezameld voor voedselhulp in de Zuidplas (hervormd-nieuwerkerk-pakt-door). Tot voorkort kreeg men nog steeds giften binnen naar aanleiding van deze actie! “We zijn zeer dankbaar voor het diaconale hart van onze gemeente. Samen met beide organisaties stemmen we af welke goederen ze op welk moment nodig hebben. Met als doel ze voor langere tijd te kunnen ondersteunen.”

Al jaren wordt er door de diaconie van deze gemeente op Dankdag een Voedselbankactie georganiseerd. “Onze gemeente laat tijdens deze actie steeds merken dat we met elkaar betrokken zijn op de medemens in ons eigen dorp! Vorig jaar was de opbrengst een grote aanhangwagen vol met houdbare spullen. Van het bedrag van ruim € 3.500, wat naast deze producten binnenkwam, is rijst gekocht waarmee vele mensen gedurende een langere tijd geholpen werden.”

Vanwege alle Coronamaatregelen is het helaas niet mogelijk is om goederen op de gebruikelijke manier in te zamelen. Men vraagt u, als u in de gelegenheid bent, een bedrag over te maken op rekeningnummer NL95RABO034.52.14943 van het College van Diakenen onder vermelding van ‘Actie Dankdag’. Voor meer informatie zie: www.hervormdnieuwerkerk.nl