Ds. Kollenstaart schrijft ‘Zoals Jezus’

In het voorjaar van 2021 komt lanceert ds. Marien Kollenstaart, predikant in de Kerk in Nesselande, zijn eerste boek. Het boek heeft de titel ‘Zoals Jezus’ meegekregen.

In dit boek denkt Kollenstaart na hoe je als mens moet leven en welk antwoord het christelijk geloof geeft. Volgens de Tien Geboden, het liefdesgebod, alle wetten van God, wat de Geest je ingeeft, uit vrijheid? Zijn nieuwsgierigheid werd getriggerd toen ik Jezus’ opdracht aan de leerlingen nog eens las: ‘Zoals de Vader Mij Zond, zo zend Ik jullie’ (Johannes 20:21). Jezus vraagt van ons of we op dezelfde manier willen leven als Hij in deze wereld. Waarom is Hij ons voorbeeld? Is dat niet onhaalbaar? Wat betekent dat voor hoe we in de kerk met elkaar omgaan? Hoe zit dat met lijden als Jezus? En tenslotte: hoe kun je in het dagelijks leven dit toepassen? Deze vragen behandeld Kollenstaart in ‘Zoals Jezus’.

Kollenstaart: "Spannend moment. Ik voel me vereerd met deze kans, vond het leuk en leerzaam om te doen en hoop dat het lezers inspireert en uitdaagt om te leven zoals Jezus. Al schrijvend ben ik nog meer onder de indruk gekomen van Zijn voorbeeld. Ik vind het fascinerend dat Jezus van mij vraagt om ook zo te leven. Een prikkelende en waardevolle invulling van mijn bestaan. In dit boek denk ik na over waarom we op Hem zouden willen gaan lijken en hoe je dat, persoonlijk en als kerk, concreet kunt doen. Nog meer ben ik ervan overtuigd geraakt dat met vallen en opstaan de wereld er dan echt mooier uit gaat zien."

Het boek verschijnt dit voorjaar en is verkrijgbaar bij uitgeverij de Vuurbaak voor de prijs van 16.99 euro.