Nieuwsbericht toevoegen Overdenking toevoegen Agenda-item toevoegen

Ds. Lopers ‘er is een dag’

Op zondag, 21 november jl., sprak ds. Henco Lopers in De Lichtkring in Nieuwerkerk a/d IJssel over eeuwigheidszondag aan de hand van 1 Petrus 1 de verzen 1 t/m 9 en gaf het de titel ‘er is een dag’

Er is een dag van blijdschap wanneer de schepping wordt bevrijd zo opende hij. Dan zal Jezus zichtbaar worden  en Gods heerlijkheid er zijn. Gods glorie zal staan. Voor de een dag van verterend vuur voor de ander een dag van zegen. Dreigend of heerlijk. De dag waarop de doden zullen opstaan en de gelovigen Hem op de wolk tegemoet mogen gaan.

Bereid je je erop voor of is het iets voor de ouderen? Beleef je het? Verwacht je het? Leven we hier en mu er voor of schuiven we het vooruit? Petrus schrijft erover in de tekst. U ziet u redding tegemoet. Hij is vol van blijdschap en heeft zijn hoop gevestigd op Jezus. Waardoor hij leeft in vertrouwen.  Ook wij zijn weder geboren in Christus  die werkt in ons leven. Petrus beseft ook dat het voor velen het leven geen feest is. We moeten beproevingen doorstaan zo schrijft hij. De schepping is aangetast, er is spanning en onvrede. Er is pijn, verdriet en rouw maar Petrus sluit zijn ogen er niet voor.  Hoop en verdriet liggen dicht bij elkaar en het doet ons verlangen naar die dag. Petrus is niet somber en wijst naar de onvergankelijke erfenis die ons wacht door Gods kracht. God die beschermt en over ons waakt. Die in ons woont en door de kracht van Jezus opstanding ons barmhartig is.

 

Naar het overzicht