Ds. Lopers ‘Gods overvloed over jou’

Op zondag, 4 juli, ging ds. Henco Lopers voor in De Lichtkring in Nieuwerkerk a/d IJssel en sprak kort over Romeinen 5 de verzen 1 t/m 11 in een dienst waarin zowel de doop bedient werd en het avondmaal gevierd werd.

Het corona paspoort geeft onze vrijheid terug zo opende hij. Het opent deuren en de vakantie lonkt. Het kwaad, het virus is aan het verdwijnen. Deze vrijheid hebben wij ook in Christus door Zijn dood en opstanding. Hij opende deuren die na de zondenval dicht gingen. Wij zijn besmet gerakt met het virus van het kwaad in de hof van Eden. Besmet met de duisternis. Daar God enkel licht is, puur en zuiver bestaat er geen kwaad in Hem en kunnen wij Hem niet naderen.

Wij merken steeds dat, ondanks onze goede intenties, we telkens weer vallen. Hetgeen we ok zien bij de wereldleiders, in de kerk en op ons werk. Het gaat telkens fout. Wij kunnen het niet uit ons zelf. Maar hoe krijgen we dit goed en hoe houden we dit goed vroeg hij zich hardop af? Want we willen toch verzoend met elkaar leven al zal het nooit volmaakt worden van wege het kwaad, de duisternis in ons leven.  Geen mens kan dit bewerkstelligen maar alleen God. Hij kan en wil dit doen want Hij is vol genade door Jezus die ons redde van de dood en de duisternis. Als Hij in je leven is verdwijnt de duisternis. Jezus liet een spoor van herstel zien tijdens Zijn periode op aarde en wil het graag ook voor ons doen. Hij wil in ons het Licht ontsteken en ons voorbereiden voor het leven met Hem. Machtig licht en goedheid voor een ieder beschikbaar door Jezus Christus.