Nieuwsbericht toevoegen Overdenking toevoegen Agenda-item toevoegen

Ds. Lopers ‘Gods wereld komt’

Op zondag 8 november jl. sprak ds. Henco Lopers over de laatste bede van het ‘onze Vader’ in De Lichtkring in Nieuwerkerk a/d IJssel. Hij deed dit door Openbaringen 4 erbij te lezen.

Zie een deur ging open en deuren wekken nieuwsgierigheid op en velen willen er een kijkje achter nemen. Vanochtend staat de deur naar de Hemel open en mogen we met Johannes meekijken. Johannes keek en zag God centraal in de Hemel. Iedereen heeft zijn eigen godsbeeld maar Johannes leert ons de centrale God zien met wie je contact kan maken. Hij ziet er bijzonder uit zo vervolgde Lopers. Met prachtige rode en groene kleuren gelijk mineralen waar de heiligheid afstraalt. Daarnaast gaat er donder en bliksem van Hem uit.

Maar Johannes ziet mee hij ziet ook de 24 oudsten. De 12 stammen uit het oude testament en de 12 apostelen uit het nieuwe testament vertegenwoordigd. Zij knielen voor God neer als pure aanbidding. Ook de vier wezens ziet Johannes zij die Gods ogen vormen en Zijn kinderen op aarde dag en nacht bijstaan. En de wezen roepen dag en nacht heilig heilig heilig. God in al Zijn macht en majesteit.

Wat kunnen we vandaag aan de dag met het boek openbaringen vroeg Lopers zich hardop af. Het staat in zo ’n groot contrast met ons leven hier. Maar toch raakt de Hemel nu al de aarde. Zijn koninkrijk is groeiende stukje bij beetje. Zijn kracht leunt al op Zijn kinderen en als we de laatste bede bidden: ‘Want van U is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen’ dan erkennen wij dat alles van God is. God u bent mijn God en u wil ik prijzen.

Door de deur heen kijkend zagen we God in een sfeer van aanbidding maar wat is onze aanbidding? Hoe vaak knielen wij? Hoe vaak roepen whow Heer hoe groot zijt gij? Onze aanbidding zit niet alleen in het zingen maar ook in ons dagelijks leven. Met Hem bezig zijn in alle facetten. God vraagt om erbij te zijn zodat Hij je kan zegenen. Open je leven voor Hem die verlangt om erbij te zijn. Zo wordt Zijn koninkrijk zichtbaar.

Hoe weten we het nu zeker vroeg Lopers bij de afronding van zijn preek. Door de wonderen en tekenen? Vanmorgen gaf Johannes het antwoord met de doorkijk in de Hemel en de Geest leert ons bidden amen het is waar en zeker.

 

Naar het overzicht