Nieuwsbericht toevoegen Overdenking toevoegen Agenda-item toevoegen

Ds. Sietsma 'Jezus dezelfde'

Op zondag, 31 juli jl., werd er een preek van ds. Sietsma gelezen in De Lichtkring dit vanwege de vakantie van ds. Lopers. De preek had als thema: Jezus altijd dezelfde. De gelezen Bijbel lezing was uit Hebreeën 13 de verzen 1 t/m 16.

Jezus blijft dezelfde gisteren, vandaag en altijd. Het us kort en krachtige uitgedrukt maar het roept ook vragen op. 1. Wat zegt dat over Jezus. 2. Hoe past dat in onze ervaring en 3. Wij moeten wel veranderen. Als men in die tijd de Joden vroeg wie er onveranderd was dan antwoorden zij steevast met God. Want die is van eeuwigheid tot eeuwigheid. En de schrijver van de Hebreeën brief geeft het een dagelijkse betekenis. Deze mens was onder ons en droeg onze zonde. Hij was dus ook als mens dezelfde en daarin deed God met Jezus is iets bijzonders Hij werd mens. In al Zijn liefde en trouw voor de mens.

Jezus is het levende bewijs hoe ver God gaat voor de mens. Hij blijft dezelfde en is af en heeft Zijn doel bereikt. Hij overwon de dood en is goed beschermt aan de rechterhand van God. Spreek Hem aan en volg Hem-. Al is Hij al 2000 jaar Hij is en blijft dezelfde. Goddelijke liefde en trouw voor ons. Hij is onze middelaar, redder, verlosser, vriend en koning. Wij hebben Hem nodig elke dag opnieuw. Hij is onze verlosser in alles en strijd tegen onrecht. De goede herder die precies weet wat wij nodig hebben.

Hij is veelzijdig hetgeen wij niet altijd zien. Maar gelukkig ligt in de kerk de nadruk op Hem. En ondanks de veranderde kerk gaat Zijn werk door.

Naar het overzicht