Kees Posthumus ‘zorg voor Gods schepping’

Op vrijdagavond trad Kees Posthumus op in De Ringvaartkerk in Nieuwerkerk a/d IJssel en verbond het jaarthema van de protestants kerk ‘samen één kerk’ moeiteloos met het thema van de gebedsweek ‘Doe goed, zoek recht’. Hij trad op met de voorstelling ‘Geloof en een hoop zonnepanelen’.

Posthumus, theatermaker en journalist, is niet onbekend in de Ringvaartkerk. Het was zijn derde optreden en inmiddels is hij de auteur van het boekje GroeneKerken. Ook op deze avond was Posthumus gevat en humoristisch en stond hij stil bij het scheppingsverhaal. Op geheel eigenwijze benadrukte hij om er zuiniger mee om te gaan. Daarbij had hij speciale aandacht de dieren gegeten worden zoals de koeien, varkens en kippen. Het moet anders was de onderliggende toon. Maar hoe dat kon ook Posthumus niet vertellen maar dat het anders moet dat is duidelijk.

Opnieuw een vermakelijk avond in een redelijk gevulde Ringvaartkerk alwaar men het publiek van de gebedsweek al jaren weet te verrassen.