Nieuwsbericht toevoegen Overdenking toevoegen Agenda-item toevoegen

Leen Koster 'God dus altijd aanwezig'

Voorganger Leen Koster, van de Volle Evangelie Gemeente in Nieuwerkerk aan den IJssel, blikt terug op pasen in de nieuwsbrief van de gemeente.

Wij hebben zojuist twee hele mooie samenkomsten achter de rug, op Goede Vrijdag en op Eerste Paasdag. Gods Geest was zo tastbaar aanwezig. Jezus werd verhoogd, geloofd en geprezen! Gods Woord heeft geklonken! Zaad is in onze harten gekomen. Jezus Christus, onze Here, Die voor ons stierf en opstond uit de dood, Hij leeft en door Hem zijn wij meer dan overwinnaars, staat er in Romeinen 8:37, ongeacht wat onze omstandigheden ook zijn! 

Ja, in ons leven worden wij regelmatig geconfronteerd met beproevingen en momenten van onzekerheid. Maar, te midden van deze ‘turbulenties’ mogen we ons getroost voelen door de zekerheid dat wij een grote levende God dienen, die ons niet alleen heeft geschapen, maar die ook heeft gezegd, ons te zullen helpen. Hij heeft tevens gezegd dat hij ons kracht en leiding zal geven. De Bijbel zegt in Psalm 46:1 "God is ons een toevlucht en sterkte, ten zeerste bevonden een hulp in benauwdheden." 

Wat een geweldig besef is het dat onze God dus altijd aanwezig is om ons te helpen, zelfs in de moeilijkste tijden van ons leven. Wij hoeven nooit alleen te worstelen, maar mogen ons tot Hem wenden in gebed, wetende dat Hij ons bijstaat met Zijn oneindige genade. Wanneer we in onze eigen kracht tekortschieten, mogen we ons vastklampen aan die geweldige belofte die staat in Jesaja 40:29: “Hij geeft de moede kracht en de machteloze vermeerdert hij sterkte. "Hij is de bron van ware kracht. Hij versterkt ons wanneer wij zwak zijn en geeft ons altijd weer moed om door te gaan. Besef dat de Here altijd aan onze zijde staat, met Hem zijn wij sterk. De waarheid is dat wij soms in het duister tasten en juist niet weten wat wij moeten doen. Niet weten welke richting wij op moeten gaan. De Heilige Geest zal eenieder van ons richting geven, als wij Hem daarom vragen! Belangrijk is uiteraard wel dat wij wandelen in Zijn wil. Hij is niet alleen onze helper en onze kracht, maar Hij is ook onze leidsman. Als wij ons hart voor Hem openstellen en ons leven aan Hem toevertrouwen, belooft Hij ons ook te zullen te leiden op het pad van Zijn wil en waarheid. Laten we daarom met vertrouwen onze handen in die van Hem leggen. Ja, Hij zal ons helpen, ons kracht zal geven en ons leiden, ongeacht wat het leven ons ook zal brengen. Hef uw hoofd omhoog, de Here is nabij! Hij laat geen bidder staan! 

 

Naar het overzicht