Afscheid ds. Leurgans op 12 juli gepland.

Ds. Jan-Willem Leurgans van de Protestantse gemeente De Stroom uit Moordrecht neemt op 12 juli a.s. afscheid nadat hij kortgeleden een beroep heeft aangenomen van de Gereformeerde Kerk te Ermelo (beroep-voor-ds-leurgans, ds-leurgans-vertrekt-naar-ermelo

Vanwege de Corona maatregelen heeft men nog geen idee hoe deze dienst eruit zal zien. Ds. Leurgans: “Ik hoop natuurlijk dat we tegen die tijd weer met elkaar in de kerk kunnen zijn. Met de kerkenraad heb ik afgesproken dat er dan later dit jaar alsnog een afscheidsdienst komt, zodat we toch op een goede manier van elkaar afscheid kunnen nemen.”

Inmiddels heeft ds. Leurgans een huis in Ermelo gekocht. “Op 24 juli zullen wij de sleutels krijgen. We zijn blij dat deze stap nu is gezet. Op zondag 30 augustus staat de bevestiging en intrede-dienst gepland. Op deze datum begin in ik ieder geval in Ermelo. Mocht het niet mogelijk zijn om de intrededienst te houden, dan zal deze worden verplaatst worden naar een later moment. Het is dus allemaal nog wat onzeker allemaal.”

Leurgans nauw betrokken bij de ochtendgebeden vanuit Dorpskerk heeft het gevoel dat hij nog helemaal opgaat in het werk in Moordrecht. “De ochtendgebeden geven mij, en ik hoop u ook, houvast en structuur aan de dag. Ik vind het mooi dagelijks met u te beginnen met gebed en Bijbellezing. Zo slepen we elkaar deze vreemde tijd door.” De ochtendgebeden kunt u live volgen op de Facebookpagina van de De Stroom.