Ds. Methorst kiest voor Apeldoorn

Op 14 januari jl. moest Ds. H.I. Methorst, Hervormd predikant van wijkgemeente 1 in Nieuwerkerk a/d IJssel zijn keuze hebben gemaakt en heeft het beroep naar de Hervormde wijkgemeente van bijzondere aard Eben-Haëzerkerk te Apeldoorn aangenomen.

In een persoonlijke reactie eerder liet hij al weten het moeilijk te vinden. “Kom er maar is achter wat Gods wil is” zo verwoorde hij het. Na de beslissing liet hij weten: “Zoals jullie wellicht weten, ontving ik de afgelopen weken een beroep uit Apeldoorn en uit Amstelveen en vanavond heb ik het beroep naar de Hervormde wijkgemeente van bijzondere aard Eben-Haëzerkerk te Apeldoorn aangenomen. We weten ons geroepen en geleid door onze God. Dat betekent niet dat het loslaten van Nieuwerkerk gemakkelijk is....”.

De verwachting is dat ds. Methorst de komende zomer naar Apeldoorn zal vertrekken.

Zie ook de artikelen:
dominee henk methorst beroepen
tweede beroep voor ds. methorst